Prezentacje

 

Lista prezentacji w kolejności alfabetycznej (wg nazwisk prelegentów)

 

Anna Bąkała, Uniwersytet Łódzki

Podczas konferencji opowiem o biznesowych inspiracjach w Moodle'u akademickim.

Anna Bąkała

Dydaktyk z zamiłowania, adiunkt w Katedrze Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Łódzkiego, od niedawna członkini Uczelnianego Zespołu ds. Nowych Metod Kształcenia UŁ. Lubię pracę ze studentami, jestem zwolenniczką aktywizujących metod nauczania (wciąż ich poszukuję) oraz wdrażania nowoczesnych technologii i dobrych relacji międzyludzkich w procesie edukacji.

 

Monika Brząkała, Anna Daniel, CKnO Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Podczas konferencji przedstawimy jak różna potrafi być „student journey” na platformie Moodle.

Monika Brząkała

Pracownik Centrum Kształcenia na Odległość Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Na co dzień, jako opiekun kursów, zajmuję się wspieraniem nauczycieli akademickich w prowadzeniu swoich przedmiotów na Platformie kształcenia zdalnego UPWr przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia zdalnego. Wdrażam również w Moodle'a nowych prowadzących z grona doktorantów. Interesuje mnie wzrost efektywności przekazu przy wykorzystaniu obrazu.

Anna Daniel

E-learningiem zajmuję się od 2008 roku i od tego czasu pracuję także z Moodle'm. Administruję uczelnianą platformą kształcenia zdalnego na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, wspieram i kontroluję proces implementacji treści na platformę. Projektuję scenariusze kursów i szkoleń, współpracuję z nauczycielami akademickimi w zakresie przygotowywania i realizacji kursów online. Interesują mnie środki komunikatu wizualnego, a ostatnio coraz częściej i chętniej zajmuję się także zagadnieniami metodyki.

 

Piotr Brzózka, it-pb

Podczas konferencji postaram się sięgnąć do szklanej kuli i przedstawić typowego użytkownika platformy, z którym spotkamy się w niedalekiej przyszłości.

Piotr Brzózka

Nauczyciel, szkoleniowiec - nie, jednak zdecydowanie bardziej nauczyciel prowadzący zajęcia z zakresu informatyki oraz telekomunikacji w szkole ponadgimnazjalnej oraz na kwalifikacyjnych kursach zawodowych. Od 2012 prowadzący własną działalność związaną ściśle z kształceniem na odległość oraz platformą Moodle - it-pb.

Z platformą zaprzyjaźniony od ponad 15 lat. Początkowe hobby z biegiem lat połączyło się z coraz bardziej "poważnymi" zastosowaniami (prowadzenia platformy Moodle oraz tworzenia szkoleń dla firm oraz instytucji edukacyjnych). Wieloletnia zabawa okraszona została również dwoma wydaniami książki "Moodle dla nauczycieli i trenerów" (wydawnictwo Helion 2011r. oraz 2016r.)

Obecnie poszukiwacz nowych rozwiązań edukacyjnych pozwalających poprzez kształcenie na odległość podnieść skuteczność kształcenia.

 

Agnieszka Chrząszcz, Karolina Grodecka, Beata Tworzewska-Pozłutko, Centrum e-Learningu AGH

Podczas konferencji wyjaśnimy, dlaczego godziny kontaktowe są kluczem do zrozumienia e-learningu akademickiego...

... oraz pokażemy, co dydaktyk może wyczytać z analityki Moodla.

Agnieszka Chrząszcz

Interesuję się trudną sztuką projektowania zajęć e-learningowych, zachowaniem równowagi między techologiami a celami kształcenia. Projektuję kursy i szkolenia, zarówno e-learningowe jak i mieszane. Potrafię dokonać ewaluacji takich zajęć, organizuję ich przeprowadzenie. Prowadzę szkolenia. Ciekawi mnie funkcja refleksji oraz sposoby jej najpełniejszego wykorzystania w uczeniu się. Zajmuję się też e-portfolio zarówno od strony dydaktycznej jak i narzędziowej.

Koordynuję projekty edukacyjne we współpracy z różnymi instytucjami w Polsce i za granicą oraz uczestniczę w projektach jako koordynatorka lokalna Uważam, że zamiast konkurencji lepiej sprawdza się współdziałanie, także w edukacji.

Karolina Grodecka

Mój profil zawodowy można określić poprzez dwa kluczowe obszary: wspieranie procesu uczenia się w sieci oraz Otwarte Zasoby Edukacyjne.

Staram się nadać technologii wymiar pedagogiczny. Zajmuję się projektowaniem i prowadzeniem kursów e-learningowych i w formule blended oraz ich ewaluacją. Interesuję się włączeniem elementów e-portfolio do kursów e-learningowych. Potrafię odpowiednio wykorzystać narzędzia do efektywnego wspierają uczenia się w sieci.

Interesuję się Otwartymi Zasobami Edukacyjnymi. Po uruchomieniu przez CEL Open AGH – pierwszego w Polsce repozytorium Otwartych Zasobów Edukacyjnych na poziomie akademickim, kontynuuję działania otwierające zasoby AGH w projekcie Open AGH e-podręczniki. Współpracuję z Koalicją Otwartej Edukacji.

Beata Tworzewska-Pozłutko

E-learningiem zajmuję się od 2006 roku. Przez kilka lat projektowałam scenariusze multimedialnych samouczków dla firm, szkół, uczelni i organizacji ngo. Teraz zajmuję się głównie rozwiązaniami blended learningowymi oraz kursami online nastawionymi na współpracę uczestników. Jestem odpowiedzialna także za proces szkolenia pracowników AGH.

 

Marcin Czyżuk, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu

Podczas konferencji pokażę, jak e-learning na uczelni wyższej może działać poza sferą dydaktyki.

Marcin Czyżuk

Magister filologii angielskiej i inżynier zarządzania w jednym, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, trener językowy, dyrektor Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania, administrator platformy Moodle, szkoleniowiec, instructional designer, pasjonat zastosowania nowych technologii w dydaktyce, członek stowarzyszenia e-learningu akademickiego, prywatnie... miłośnik kolarstwa.

 

Dariusz Dudek, Politechnika Częstochowska

Podczas konferencji podzielę się spostrzeżeniami na temat realizacji webinariów w ramach pewnego projektu społecznego.

Dariusz Dudek

Adiunkt w Instytucie Informacyjnych Systemów Zarządzania na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Autor i współautor licznych publikacji naukowych krajowych i zagranicznych z zakresu wykorzystania technologii informacyjnej w obszarze zrównoważonego i społecznie odpowiedzialnego zarządzania organizacjami. Entuzjasta otwartych zasobów oraz nowoczesnych narzędzi ICT w edukacji. Pełnomocnik Dziekana Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej ds. e-learningu.

 

Marta Eichstaedt, Webcomm

Podczas konferencji przedstawię aktualne oraz nowe trendy na rynku wirtualnych pokojów.

Marta Eichstaedt

Trener online i marketer. Prowadzi webinary od 2011 r. Tworzy koncepcje ich wykorzystania w firmach, organizuje je i prowadzi szkolenia Train the Live Online Trainer. Poszukuje nowych trendów na rynku webinarów.

 

Ewa Hajdasz, Joanna Markowska, Jacek Markowski, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Podczas konferencji opowiemy, jak wygląda dyskurs o e-learningu (i nie tylko) w świetle dwóch międzynarodowych wydarzeń: On Line Educa Berlin i Bett Show w Londynie.

Ewa Hajdasz

Wykładowca języka angielskiego i dyrektor Studium Języków Obcych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Swoją przygodę z b-learningiem zaczęłam wiele lat temu. Zajmuję się opracowywaniem lekcji na platformę Moodle oraz prowadzeniem kursów języka angielskiego z wykorzystaniem nowych technologii. Odpowiadam również za jakość kursów w mojej jednostce. Interesuje mnie to, w jaki sposób e-learning może wspomagać nauczanie i uczenie się języków obcych.

Joanna Markowska

Współtwórca i obecnie dyrektor Centrum Kształcenia na Odległość Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Adiunkt w Instytucie Inżynierii Środowiska. Od 2003 roku, w prowadzonej dydaktyce, wykorzystuje techniki i metody kształcenia na odległość.

Jacek Markowski

Przygodę z e-learningiem rozpoczął w 2001 roku, gdy zaczął stosować metody i techniki kształcenia na odległość w prowadzonych zajęciach z podstaw informatyki na kierunku Architektura Krajobrazu. Pierwsze, jego autorskie rozwiązania były stopniowo doskonalone. Pomocny w tym okazał się m.in. udział w konferencji Online Educa w Berlinie poświęconej e-edukacji. Wykładowca i pracownik Centrum Kształcenia na Odległość Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu odpowiedzialny za stronę informatyczną jednostki.

 

Ewa Kędracka-Feldman, Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie

Podczas konferencji zwrócę uwagę na nie do końca uświadamiane zmiany, jakie wywołuje „forma w treści” – czyli jak zmienia dydaktykę współczesne kształcenie online.

Punktem startowym dla takiej „dydaktyki cyfrowej” może być model SAMR opisujący różne poziomy wykorzystania TIK w nauczaniu-uczeniu się. Dzięki niemu nauczyciel w procesie przygotowywania szkolenia odwraca kolejność namysłu: zamiast „mam narzędzie -> jak je wykorzystać?”, na „mam zadanie dydaktyczne (dla uczących się) -> jakich narzędzi potrzebuję?”

Ewa Kędracka-Feldman

Od 10 lat jestem nauczycielem konsultantem w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie (wojewódzkiej placówce doskonalenia nauczycieli) – na styku 3 światów: władzy, teorii i praktyki oświatowej.

Posiadam wieloletnią praktykę w przygotowywaniu i prowadzeniu szkoleń o problematyce jakości w edukacji i ewaluacji. Dzięki studiom/kursom w COME UW i CeL AGH coraz częściej są to szkolenia online.

 

Przemysław Kędzia, Llidero

Podczas konferencji zaprezentuję aktualne trendy, rozwiązania i narzędzia e-learningowe w Polsce i na świecie.

Przemysław Kędzia

W LLidero zajmuje się projektowaniem skutecznych szkoleń biznesowych. Więcej o Przemku na LinkedIn.

 

Paulina Łuczeńczyk, Polski Uniwersytet Wirtualny

Podczas konferencji powiem o tym, kim są studenci studiów wirtualnych, z jakim nastawieniem zapisują się na studia, co dostają od wykładowców i jak oceniają e-learning.

A skoro temat tegorocznej konferencji to „Różni, ale łączy nas Moodle”, to wszystko opowiem głównie na podstawie kilkunastoletnich doświadczeń Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego.

Paulina Łuczeńczyk

Od 2005 r. związana z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi jako metodyk zdalnego nauczania, specjalista ds. szkoleń, a obecnie koordynator ds. jakości kształcenia zdalnego. Odpowiedzialna za szkolenia z zakresu obsługi platformy Moodle i metodyki zdalnego nauczania oraz za nadzorowanie i ocenę przebiegu procesu dydaktycznego na platformie. Jej zainteresowania to zagadnienia związane z e-nauczaniem, komunikatywizmem, prawami autorskimi w edukacji oraz otwartymi zasobami edukacyjnymi.

 

Krzysztof Naparty, Europejski Fundusz Leasingowy

Podczas konferencji opowiem, jak Moodle wpisuje się w nowe trendy "learningowe".

Krzysztof Naparty

Od kilku lat specjalizuje się w doradztwie i szkoleniach z obszaru zarządzania wiedzą, pracy w zespole wirtualnym, prowadzenia działań rozwojowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Jako metodyk e-learningu przygotowuje koncepcje oraz scenariusze szkoleń e-learning. Od dawna zarówno zawodowo jak i prywatnie jestem wielkim fanem (nie chcę powiedzieć „wyznawcą”) Moodle, co jak do tej pory przełożyło się na kilkadziesiąt wdrożeń w różnych przedsiębiorstwach.

 

Joanna Opoka, To Do Media

Podczas konferencji opowiem o czterech cnotach kardynalnych projektanta kursu e-learningowego.

 Joanna Opoka

Związana z e-learningiem od 2002 r. Zarządzała wieloma projektami e-learningowymi począwszy od Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego ― przez liczne projekty europejskie (międzynarodowe, systemowe – ministerialne) czy międzyinstytucjonalne projekty edukacyjne (np. „E-egzamin 2008” realizowany wspólnie z WSiP-em i Centralną Komisją Egzaminacyjną) aż po projekty realizowane dla biznesu. Obecnie wspólniczka i prezes firmy To Do Media, specjalizującej się, rzecz jasna, we wdrożeniach i rozwoju e-learningu.

 

Piotr Peszko, 2EDU

Podczas konferencji wskażę nawyki, o których powinniśmy zapomnieć i nowe kierunki, którymi powinniśmy się interesować jako specjaliści od rozwoju.

Piotr Peszko

Pasjonat szkoleń online, który od 10 lat współtworzy polską scenę e-learningu. Certyfikowany projektant i nagradzany twórca e-learningu, który realizuje się jako przedsiębiorca, manager i wykładowca. Ostatnio zajęty prowadzeniem pierwszych w Polsce studiów podyplomowych skupiających się na praktycznych aspektach e-learningu i pisaniem książki na temat Instructional Design. Prowadzi bloga 2EDU.

 

Anna Skowron, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie

Podczas konferencji przedstawię różne oblicza (e-)nauczyciela.

Anna Skowron

Z wykształcenia i wielkiego zamiłowania jestem nauczycielem języka angielskiego. Od kilku lat pracuję jako nauczyciel akademicki w Zakładzie Nowoczesnych Technologii w Nauczaniu Języków Obcych w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Od września 2016 pełnię również funkcję dyrektora Centrum Kształcenia na Odległość AJD. Od kilku lat jestem również związana ze szkołą języka angielskiego online „Fluentbe”. Prywatnie (i zawodowo też) uwielbiam nowoczesne technologie i wszelkiego rodzaju gadżety, szczególnie te, które w nazwie mają „smart”. Gdybym nie była nauczycielem pewnie pracowałabym jako beta tester :-)

 

Anna Stanisławska-Mischke, Centrum e-Learningu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Podczas konferencji opowiem o nudzie i stresie podczas nauki, z których chętnie korzystają nauczyciele, by osiągać własne cele, choć nie muszą, a czasem nawet nie powinni.

Anna Stanisławska-Mischke

Od 20 lat uczę innych, od 18 robię to w szkołach wyższych, od 17 — na poważnie zajmuję się teorią i praktyką uczenia i nauczania z zastosowaniem technologii informacyjnych. Lubię swoją pracę, ale jeszcze bardziej lubię uczyć się sama, koniecznie jednak od mądrzejszych. Na szczęście wciąż ich spotykam! Po pracy, w chwilach wolnych, na ćwierć etatu, jestem artystką.

 

Przemysław Stencel, Edukacja-Online.pl

Podczas konferencji opowiem, co należy wziąć pod uwagę instalując "wtyczki" do Moodle. Razem z kilkoma współ-prezenterami podzielimy się również listą polecanych i sprawdzonych dodatków rozszerzających możliwości platformy.

Przemysław Stencel

E-learningiem zajmuję się od 1999 roku, natomiast z Moodle pracuję od 2002 roku (wówczas była to wersja 0.9, jeszcze nawet nie 1.0). Kierowałem jednostkami e-learningu w Wyższej Szkole Lingwistycznej (2002-2004) i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (2004-2008), a obecnie prowadzę własną firmę, Edukacja-Online.pl i pomagam różnym uczelniom, szkołom i firmom, dużym i małym, we wdrożeniach e-learningu.

 

Anna Turula, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Podczas konferencji opowiem o różnych stylach pracy na Moodle'u. Będzie to opowieść słodko-gorzka.

Anna Turula

Profesor w Instytucie Neofilologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Jest autorką programu studiów “Cyfrowy nauczyciel języka angielskiego”, pomysłodawczynią i organizatorką polskiej konferencji nt. nauczania języków obcych wspomaganego komputerowo – PL-CALL oraz redaktorem serii “Studies in Computer Assisted Language Learning” w wydawnictwie Peter Lang.

 

Lidia Zielińska, Centrum Językowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

Podczas konferencji opowiem o tym czy i jak zewnętrzne europejskie wymagania akredytacyjne są przydatne w ocenianiu jakości prowadzonych kursów językowych na platformie Moodle. Z doświadczenia międzywydziałowej jednostki w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, czyli czy warto poddać się zewnętrznej ocenie międzynarodowej organizacji akredytacyjnej.

Lidia Zielińska

Pracuje jako starszy wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Jest też tam Kierownikiem Centrum Językowego. Absolwentka filologii angielskiej i filozofii, UJ.

Uczy języka angielskiego w biznesie i od wielu lat prowadzi kursy na platformie Moodle. Inicjatorka i koordynatorka projektu e-learningowego w Centrum Językowym UEK. Zainteresowana wprowadzaniem nowoczesnych technologii do nauki języków obcych.

 

Ostatnia modyfikacja: sobota, 6 maj 2017, 02:32