Prezentacje
O czym będziemy mówić w tym roku?
Poniżej możesz zapoznać się z już potwierdzonymi tematami prezentacji.
W czasie wystąpienia chciałabym przedstawić procedurę wdrażania e-learningu na uczelni medycznej, w której punktem wyjścia poza regulacjami prawnymi związanymi ze standardami kształcenia w zawodach medycznych jest również analiza potrzeb dydaktyków i studentów podczas realizacji zajęć wspomaganych pracą na platformie e-learningowej (i tu wchodzi Moodle) oraz wyzwań, z którymi się zmagają. Będzie trochę o danych empirycznych, oporze i strategii zapewnienia jakości nauczania zdalnego.

Anna Grygoruk
Zjawisko rezygnacji ze studiów (drop out) stanowi jedno z większych wyzwań dla polskich uczelni. Podczas wystąpienia zostaną przedstawione nowe rozwiązania do wdrożenia na platformie e-learnig. Nowe funkcjonalności na platformie pomogą w niwelowaniu takich sytuacji jak: niedopasowanie kierunku studiów do zainteresowań, problemy finansowe studenta i problemy z skuteczną nauką. Prelekcja skierowana jest do osób odpowiedzialnych za jakość kształcenia, nauczycieli akademickich i administratorów Moodle.

Andrzej Szandała, Intersieć
Po 21 latach (od czasu pierwszej udokumentowanej prośby) Moodle wprowadza dzielenie pytań z prawdziwego zdarzenia. Opowiem oraz pokażę nową funkcjonalność dostępną w Moodle 5.0. Czy i jak może nam pomóc z bieżącym bankiem pytań? Być może "uzbieraliśmy" duplikaty pytań w różnych miejscach i teraz chcielibyśmy posprzątać? Zapraszam na moją prezentację.

Tomasz Muras, Enovation
Czy Twoje kursy w Moodle wyglądają jak ściana tekstu? A może chcesz, by Twoje materiały były bardziej przejrzyste, intuicyjne i po prostu… przyjemne dla oka? Podczas mojego wystąpienia pokażę, jak z pomocą wtyczek moodle uczynić treści bardziej przystępnymi dla osób uczestniczących w kursach online.

Marta Parczewska, Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH
W odpowiedzi na rosnące gwałtownie podczas pandemii zapotrzebowanie na infrastrukturę umożliwiającą nie tylko zdalne nauczanie, ale i zdalną weryfikację wiedzy zaliczeniowej (egzaminy) oraz kwalifikacyjnej (rekrutacja), Centrum Kompetencji Cyfrowych Uniwersytetu Warszawskiego, udostępniło i obsługiwało aż pięć niezależnych platform e-learningowych. Były to: dwie platformy dydaktyczne służące do przeprowadzania zajęć w toku studiów: Kampus 1 i Kampus 2, platforma do przeprowadzania egzaminów zdalnych - Kampus Egzaminy, Kampus Rekrutacja - do przeprowadzania egzaminów rekrutacyjnych na studia oraz platforma dedykowana do szkoleń pracowników Uniwersytetu Warszawskiego - Kampus Pracownik. Każda z tych platform spełniała inną, określoną funkcję, jednak nie gromadziła zbiorczo informacji ze wszystkich dostępnych instalacji, co utrudniało ich użytkowanie.
Aby zwiększyć komfort pracy użytkowników, w 2024 roku, Zespół Kompetencji Cyfrowych UW zaprojektował i wdrożył nową, zintegrowaną platformę Kampus, która połączyła wszystkie dotychczasowe serwisy w jednym miejscu. Rozwiązanie wydaje się innowacyjne, bowiem choć model nadal opiera się na kilku niezależnych instalacjach Moodle, dedykowanych właściwym sobie funkcjom, to nowy serwis działa jak centralny Hub, który zbiera dane ze wszystkich platform i udostępnia je użytkownikom w jednej, wspólnej przestrzeni. Dzięki temu studenci, wykładowcy i pracownicy mają łatwy dostęp do wszystkich swoich kursów, egzaminów i szkoleń – bez potrzeby przeszukiwania katalogu kursów bezpośrednio na Moodlu.
Dodatkowym udogodnieniem jest personalizacja oferty edukacyjnej, która zmienia się w zależności od roli jaką posiada użytkownik w systemie USOS. Dzięki temu, każdy z użytkowników widzi spersonalizowaną ofertę kursów lub szkoleń co zwiększa przejrzystość i ułatwia nawigację.

Justyna Owczarek - Centrum Kompetencji Cyfrowych UW
opis wkrótce...

Agata Patelka, Collegium Da Vinci
Swoje wystąpienie zacznę od akcentu stomatologicznego, acz bez znieczulenia. Potem opowiem o różnych sposobach wykorzystania sztucznej inteligencji na zajęciach dla przyszłych nauczycieli języków obcych. Na podstawie tych opowieści postaram się pokazać, że w edukacji (nie tylko językowej) umiejętność projektowanie okazji edukacyjnych wokół AI jest równie ważna jak umiejętność promptowania.

Anna Turula, Uniwersytet Wrocławski
Zapraszamy na prezentację poświęconą zaawansowanym możliwościom automatyzacji, które rewolucjonizują zarządzanie środowiskiem edukacyjnym na platformie Moodle. Pokażemy, jak elastyczna architektura Moodle pozwala na inteligentne sterowanie procesami biznesowymi, znacząco redukując nakład pracy administracyjnej. Podzielimy się sprawdzonymi rozwiązaniami wdrożonymi u naszych klientów, obejmującymi automatyzację zarządzania uprawnieniami, cykliczne odnowienia dostępów oraz dynamiczną personalizację ścieżek edukacyjnych. Przedstawimy konkretne przypadki użycia z obszaru BHP i kontroli dostępu, demonstrując, jak Moodle może zastąpić tradycyjne, pracochłonne procesy dokumentacyjne.

Kamil Łuczak, e-learning.pl

Przemysław Sujka, e-learning.pl
Jak w praktyce korzystać z danych dostępnych w Moodle, żeby lepiej wspierać swoich uczniów i swoje uczennice i podejmować dobre decyzje dotyczące nauczania? Postaramy się odpowiedzieć na to kluczowe dla wielu z Was pytanie. Na przykładzie konkretnego kursu zobaczysz, jak czytać raporty aktywności, statystyki quizów, informacje o ukończeniu zadań czy logi systemowe. Dzięki tym danym łatwiej zauważysz, z czym studenci i studentki mają trudności, co warto poprawić w kursie i jak lepiej dopasować ścieżkę nauki do ich potrzeb. Skupimy się na uczeniu opartym na dowodach – czyli takim, w którym nauczyciel lub nauczycielka wykorzystuje dane nie tylko do oceniania, ale też do planowania lepszych działań dydaktycznych. To propozycja dla osób, które chcą wykorzystywać Moodle jako źródło cennych informacji o tym, jak uczą się ich studenci i studentki.

Iwona Choncia, Akademia WSB

Maciej Dowgiel, Akademia WSB
Wystąpienie będzie prezentacją najnowszych wyników badania "W poszukiwaniu kompetencji do przyszłości", przeprowadzonego w 2024 roku na próbie 1680 respondentów, obejmującej uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych, studentów, wykładowców akademickich oraz przedstawicieli pracodawców. W trakcie prezentacji skupimy się na kluczowych trendach dotyczących edukacji cyfrowej, sposobach postrzegania edukacji przez różne grupy - teraz i za 5 lat, a także oczekiwaniom pracodawców co do kompetencji absolwentów. Szczególną uwagę poświęcimy rozbieżnościom w postrzeganiu przyszłych kompetencji pomiędzy grupami badanych oraz wyzwaniom, jakie te różnice stawiają przed systemami edukacji.

Łukasz Fojutowski, Fundacja Rozwoju, Edukacji i Technologii
Jak zachować głębokie skupienie i poczucie sensu, gdy technologia przyspiesza naszą pracę, ale też mnoży bodźce i oczekiwania? Wykład łączy trzy kluczowe wątki: stan flow jako fundament efektywności i zaangażowania, ideę powolnej produktywności jako drogę do satysfakcji i spokoju, oraz generatywną AI – narzędzie, które może wspierać skupienie lub prowadzić do przebodźcowania. Uczestnicy poznają praktyczne strategie projektowania rytmu pracy, w którym technologia nie przeszkadza, lecz pomaga osiągać głęboką efektywność i autentyczne poczucie spełnienia.

Greg Margas, Enovation Solutions
Ponad 4000 godzin rozwoju, własny motyw graficzny, moduły dokumentów, komunikatów i funkcje, których próżno szukać w standardowym Moodle – pokażemy, jak uczyniliśmy z Moodle coś znacznie większego niż tylko platformę e-learningową.

Michał Trepto, GLK Multimedia
Będą z nami również:
- Tomasz Jankowski i Adam Pawełczak, N&N Group Solutions
- Anna Stanisławska-Mischke, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
- Łukasz Strenk, ReadSpeaker
Czekamy na szczegóły tych prezentacji, będziemy je stopniowo dopisywać do listy.