Prezentacje


„Czy mi się jeszcze chce?" Źródła motywacji i potrzeby uczestników kursów e-learningowych: perspektywa neuronaukowa

Jakie aspekty wiedzy neuronaukowej są kluczowe w procesie projektowania kursów e-learningowych? Jak zadbać o zaspokojenie potrzeb użytkowników w oparciu o wiedzę dotyczącą działania mózgu i sprawić, by nie porzucali rozpoczętego kursu? Co mówią wyniki badań na temat 10 najważniejszych potrzeb kursantów przeprowadzone przez MIT? Joasia zaprosi nas na wykład interaktywny oparty o dyskusję z uczestnikami konferencji.


image

Joanna Mytnik, Politechnika Gdańska


Dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej, pasjonatka projektowania ekosystemów wspierających procesy uczenia się za pomocą niestandardowych metod i narzędzi. Posiada ponad 20 lat doświadczenia w pracy dydaktycznej ze studentami i nauczycielami. Środowisko uczenia się rozumie jako przestrzeń dla kreatywności i samodzielnego konstruowania wiedzy przez studentów z rolą nauczyciela jako osoby wspierającej w rozwoju. W pracy dydaktycznej wykorzystuje grywalizację (od 2013). Jest pomysłodawczynią i organizatorką cyklu ogólnopolskich Konferencji Dydaktyki Akademickich „Ideatorium” na Uniwersytecie Gdańskim (od 2014). Odznaczona medalem Komisji Edukacji Narodowej (2016). Laureatka nagrody "Nauczyciel Roku" im. Mrongowiusza dla najlepszych nauczycieli akademickich Uniwersytetu Gdańskiego (2019).

Zabij rutynę zanim ona zabije twoje produkty edukacyjne. Kilka sposobów na zbrodnię doskonałą.

Rutyna to sprytny zabójca – na początku udaje profesjonalizm, ale potem sięga po swoją ulubioną broń – nudę. Są na to sposoby. Sławek podzieli się kilkoma podejściami, które wychodzą poza rutynę i pozwalają zaprojektować angażujące produkty edukacyjne, a przy tym same w sobie są wciągające. Chcesz robić szkolenia, które bawią? Baw się robiąc szkolenia (na przykład kartami).


image

Sławomir Łais, Learning Battle Cards


Od początku wieku zajmuje się e-learningiem i edukacją cyfrową – projektuje platformy, szkolenia, aplikacje i inne produkty edukacyjne. Mimo młodego wieku, pamięta, że w latach 90-tych maczał palce, w szkoleniach jak stosować komputer w szkole. E-learning rozwijał w swojej firmie rodzinnej OSI CompuTrain. Często pracuje w projektach jako ten od edukacji cyfrowej.

Jest jednym z autorów podejścia Learning Battle Cards, prezesem firmy, która sprzedaje narzędzia LBC w ponad 50 krajach, a nawet ma dystrybutora we Francji (wiadomo – nie lubią angielskiego).

Sporo pisze, od lat jest ambasadorem EPALE, autorem książki o projektowaniu procesów szkoleniowych i wielu artykułów o edukacji dorosłych. Przede wszystkim jestem uzależniony od uczenia się, szczególnie razem z innymi.

Dlaczego nie możesz być kosztem, czyli "jak ogarnąć organizację" L&D

Wszystkie instytucje i przedsiębiorstwa stoją w obliczu gwałtownych zmian, które bardziej niż kiedykolwiek wymagają rozwoju. Pracownicy, studenci, uczniowie i wspomagająca ich kadra na wszystkich poziomach muszą szybciej budować nowe kompetencje. Reagować niemal natychmiast. Uczyć się dzisiaj, a jutro stosować.

Niestety obszar szkoleń i rozwoju (L&D) wciąż pozostaje w tyle. Nie nadąża nie dlatego, że nie jest w stanie sprostać wymaganiom, ale ciągle postrzega sam siebie jako centrum kosztów, a nie strategicznie ważny element budujący wartość organizacji.

Piotrek zachęci nas do refleksji na temat tego jak ogarnąć sobie organizację L&D w sposób pokazujący jej wartość, a samego siebie wypromować na zaufanego partnera w rozwoju.


image

Piotr Peszko, 2EDU


Założyciel firmy 2edu - agencji rozwojowej specjalizującej się w projektowaniu usług rozwojowych wspieranych najnowocześniejszymi technologiami, pomysłodawca i kierownik merytoryczny pierwszych w Polsce studiów podyplomowych z zakresu eLearningu. Twórca i projektant szkoleń online działający dla największych globalnych marek w zakresie usług rozwojowych.

Prowadzi zajęcia z projektowania szkoleń online na Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie, z grywalizacji na SGGW w Warszawie. Przedsiębiorca i aktywny praktyk szkoleń online. Uwielbia dzielić się wiedzą, czemu daje wyraz w swoich działaniach w social media i podkastach z serii Letnia Szkoła eLearningu.

Ułatw swoje życie z mooshem

Jesteś programistą Moodla? Moosh pomoże Ci naprawiać błędy i testować kod. Administratorem? Moosh zautomatyzuje Twoją pracę. Oferujesz wsparcie? Pomoże Ci generować dane i reprodukować problemy. Tomek przedstawi stworzone przez siebie narzędzie, które na pewno przyda się wielu Moodlerom i Moodlerkom.


image

Tomasz Muras, Enovation


Od 12 lat programista Moodle w Enovation. Autor narzędzia do automatyzacji pracy z Moodle - moosh. Hobbystycznie pasjonat programowania, Open Source oraz Linuksa.

Tworzenie kultury uczenia się

Tworzenie kultury ciągłego uczenia się stanowi kluczowy element rozwoju w każdej dziedzinie, szczególnie w kontekście rosnącej automatyzacji i jej wpływu na rynek pracy. W ramach wykładu zostaną omówione najważniejsze umiejętności, które pozwolą skutecznie przystosować się do wyzwań wynikających z dynamicznie zmieniającego się środowiska pracy i edukacji.


image

Grzegorz Margas, Enovation


Grzegorz to specjalista produktów Adobe i marketingu z ponad 10-letnim doświadczeniem w pracy z studentami zarówno w Polsce, jak i za granicą. Obecnie pełni funkcję kierownika ds. rozwoju w Enovation Polska. Ponadto, jest twórcą i właścicielem firmy szkoleniowej Effective Training oraz współzałożycielem Vimar Digital Marketing - obie firmy mają swoje siedziby w Irlandii.

Realizacja wideoszkoleń we współpracy z autorami z niepełnosprawnościami wzroku i ruchu. Dostosowanie ekosystemu realizacji do współpracy z autorami z niepełnosprawnościami.

Czy osoba niewidoma może zrobić szkolenie z pracy w Wordzie? W jaki sposób dostosować animacje, aby były widoczne dla osób niewidomych? Jak zorganizować przestrzeń dla prelegenów poruszających się na wózkach?

W ramach wystąpienia chcemy podzielić się naszym doświadczeniem o tym w jaki sposób dostosowaliśmy warunki pracy, w tym technicznie studia i udostępnianych materiałów wizualnych, do współpracy z trenerami z niepełnosprawnościami ruchu i wzroku. Dzięki naszym zabiegom nasze studio oraz podsyłane materiały do oceny były dla nich w pełni dostępne.

Efektem jest realizacja wideoszkolenia bez zbędnego stresu i poczucia wykluczenia. Za to z poczuciem dobrze wykonanego zadania.


image

Katarzyna Antkowiak, LLidero


Pasjonatka realizacji materiałów foto-wideo z ponad 8-letnim doświadczeniem w rejestracji i pełnej postprodukcji. Obecnie zarządza projektami e-learningowymi, zajmuje się projektowaniem oraz bezpośrednią współpracą z klientami. Uwielbia ład, porządek i harmonogramy. Dlatego każda jej realizacja wygrywa z terminami.


image

Laura Pawlicka, LLidero


Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu oraz School of Form na Uniwersytecie SWPS, gdzie zdobyła specjalizację z UX/UI dla interfejsów graficznych. Zawsze myśli poza schematami, co potwierdza jej ulubione powiedzenie "get out of the box". W podejściu projektowym skupia się na użytkownikach, ich potrzebach i doświadczeniach, dlatego tworzy intuicyjne i łatwe w obsłudze rozwiązania.


image

Marek Macionga, LLidero


Ponad 10 letnie doświadczenie w e-learningu biznesowym i akademickim. Pierwsze projekty realizował jeszcze na studiach UAM w ramach działalności koła naukowego KNHS. Obecnie zarządza zespołem osób tworzących szkolenia e-learningowe. Zajmuje się projektowaniem szkoleń oraz bezpośrednią współpracą z klientami. Prowadzi szkolenia i konferencje dotyczące nowoczesnych rozwiązań szkoleniowych.

Rzecz o motywacji, wypaleniu i kulturze uczenia się: refleksje stypendysty ZUS

Wystąpienie będzie opowieścią o tym, że…

Wiecznie prawdziwa jest oczywista oczywistość mówiąca, że w życiu najważniejsza jest motywacja. Motywacją do używania Moodle i innych narzędzi z grupy szeroko rozumianego Technology Enhanced Learning jest lepsze przekazywanie wiedzy i pomoc w uczeniu się. Współcześni studenci mają jednak coraz mniejszą motywację do studiowania - tzw. dropout sięga 40%. Co więcej szkoła nie wyposaża ich w umiejętność samokształcenia, kulturę uczenia się. Ponieważ dla większości nauczycieli podstawowym wynagrodzeniem jest niematerialna satysfakcja, której jest coraz mniej pojawia się syndrom wypalenia zawodowego. Czy istnieje wyjście z tego zaklętego kręgu?


image

Robert Gajewski, Politechnika Warszawska


Profesor uczelni, prowadzi zajęcia z komputyki, myślenia komputacyjnego i metod obliczeniowych. Od trzydziestu lat zajmuje się Technology Enhanced Learning. Jest autorem stu publikacji i referatów konferencyjnych z tej dziedziny. Jego ostatnie prace i badania dotyczą multimedialnych obiektów wiedzy, odwracania klasy i blended learning. Prywatnie jest miłośnikiem muzyki irlandzkiej, szant i banjo. Od 1.02.2023 jest stypendystą ZUS.

Moodlowe (i nie tylko) sztuczki, kruczki i inne wtręty

W tym roku mamy tak wielu wspaniałych prelegentów i prelegentki, że dla mnie już chyba nie wystarczy czasu w programie.

Ale jako współorganizator MoodleMoot'a (nie mówcie Tomkowi, może się nie zorientuje) planuję wtrącać się czasami po niektórych prezentacjach, przedstawiając (mniej lub bardziej) powiązane z nimi "sztuczki i kruczki", pomysły, przemyślenia i wątpliwości...


image

Przemysław Stencel, Edukacja-Online.pl


Oryginalnie filolog, anglista, pod koniec zeszłego tysiąclecia zmieniłem się w dydaktyka e-learningu, e-nauczyciela i trenera e-nauczycieli. Wspieram szkoły wyższe, firmy i inne organizacje w efektywnym wykorzystaniu platformy Moodle i innych narzędzi e-learningowych. Byłem jednym z założycieli Stowarzyszenia e-Learningu Akademickiego, współorganizuję konferencję MoodleMoot PL.

Czy istnieje synergia pomiędzy sztuczną inteligencją, szkoleniem Erasmus+ PEER-TRAIN i MoodleCloud? Co o tym sądzi https://chat.openai.com/chat?

Sztuczna inteligencja może być wykorzystana w procesie nauczania i szkolenia, aby zapewnić spersonalizowane podejście do każdego ucznia. Szkolenie Erasmus+ PEER-TRAIN skupia się na rozwijaniu umiejętności nauczycieli i trenerów, którzy pracują z młodzieżą i dorosłymi w obszarze edukacji i szkoleń. Sztuczna inteligencja, szkolenie Erasmus+ PEER-TRAIN i platforma edukacyjna Moodlecloud mogą razem tworzyć synergiczną kombinację, która pozwala na dostosowanie procesu nauczania do indywidualnych potrzeb każdego ucznia, co może przyczynić się do osiągnięcia lepszych wyników w edukacji i szkoleniach.


image

Anna Grabowska, Politechnika Gdańska


Emerytowany nauczyciel akademicki Politechniki Gdańskiej, administrator platform moodle (m.in. jatobym, dehure), koordynator programów senioralnych Towarzystwa Inicjatyw Twórczych "ę", współautorka warsztatów prowadzonych w ramach gdańskiego Festiwalu Światła, członek komitetu sterującego Forum Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Wielkiej Brytanii, członek sieci Global Network of Associations & Networks: Retirees Developing Silver Economy.

Moodler na Teamsie

Elearning akademicki po pandemii - jeśli w ogóle jest - ma charakter przeważająco synchroniczny. Krótko mówiąc gramy w Teams, z ograniczeniem roli Moodle'a, na co skarżą się moodlerzy z różnych uczelni. W swojej prezentacji, po krótkiej refleksji nad sytuacją, pokażę, jak na Teamsie pracuje ktoś, kto Moodle'i się od lat (2010) i poza Moodlem świata nie widzi (2012), ponieważ już dawno zdecydował, że wystarczy Moodle (2017).


image

Anna Turula, Fundacja wIEm, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie


Anna Turula jest pracownikiem Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie; jest kierownikiem Katedry Cyfrowej Edukacji Językowej. Ma 35-letnie doświadczenie w glottodydaktyce, 20-letnie doświadczenie w uniwersyteckiej edukacji nauczycieli języków obcych, 16-letnie doświadczenie w kształceniu na odległość. Jej badania i publikacje dotyczą sfer poznawczej i afektywnej w dydaktyce języków obcych, tradycyjnej i zdalnej; międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej; oraz kształcenia nauczycieli języków obcych. Jest autorką m.in. książki E-learning akademicki. Perspektywa humanistyczna, która podobała się Jurkowi Mischce.

Jak AI może pomóc Ci szybciej tworzyć treści do zajęć akademickich i elearningu

Zespół Escola pracuje nad systemem Rekomendera, który może usprawnić tworzenie ćwiczeń do elearningu. Rekomender będzie gotowy pod koniec 2023 i udostępniony bezpłatnie. Jednocześnie już teraz pokażemy jak ChatGPT i inne narzędzia znacznie przyspieszają generowanie treści na platformie typu Moodle czy Wellms i jak można je łatwo wykorzystać, a nawet wmontować w proces tworzenia treści szkoleniowych.


image

Krzysztof Wojewodzic, Escola S.A.


Przedsiębiorca i naukowiec. W latach 2020-2020 pozyskał granty i prowadził badania nad AI w kwocie ponad 28mln PLN. Obecnie Prezes i większościowy udziałowiec Escola S.A. – 10. najszybciej rosnącej spółki w Polsce wg. Deloitte Fast 50 i 170 najszybciej rosnącej spółki w Europie wg. Financial Times (2022). Przewodniczy komitetowi branżowemu „Edukacja” w Enterpreneurs Organization – największej w świecie organizacji biznesowej – sekcja liczy 300 założycieli firm generujących min. 1 milion dolarów przychodu. Krzysztof chętnie dzieli się wiedzą prowadząc kanał YouTube i podcast Escola Mobile oraz anglojęzyczny podcast „MyEO Education”. Na zaproszenie The Economist reprezentował Polskę, m.in. World Economic Forum w Davos.


image

Maciej Madziński, Escola S.A.


Od marca 2023 wiceprezes Escola S.A. – teoretyk i praktyk cyfrowej transformacji.

W latach 2021-2023 Dyr. Zarządzającym ds. Cyfrowej Transformacji w KROSS S.A. Wcześniej pełnił również funkcje Dyrektora Operacyjnego oraz IT w Akademii Leona Koźmińskiego. Zarządzał również Biurem Projektów w ALK i odpowiadał za portfel projektów uczelni. Podległy mu zespół koordynował kluczowe inicjatywy strategiczne Akademii. Jest wykładowcą w Kozminski Executive Business School. W 2020 roku obronił z wyróżnieniem rozprawę doktorską, w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości pt.: „Zarządzanie projektami w turkusowych organizacjach”.


image

Artur Kobos, Escola S.A.


Zajmuje się e-learningiem od ponad 5 lat w Uczelni Vistula. Traktuje nowe zadania jako sposób na poszerzenie wiedzy i umiejętności, starając się o miano "człowieka od zadań specjalnych". Już od 2 lat pracuje dla Escola jako administrator i tester platformy Wellms. W wolnym czasie pasjonuje się grami role playing game, w aktualnym czasie również grami wyobraźni z użyciem ChatuGPT.

Jak projektować ćwiczenia oparte na mechanizmach pytań testowych, by uczestnik szkolenia e-learningowego był wspierany, a nie dręczony

Planuję opowiedzieć o rozwiązaniach, które stosuję przy projektowaniu ćwiczeń opracowywanych w Storyline. Skoncentruję się na pokazaniu, jak wykorzystać informację zwrotną do wyjaśnienia problemu, uzupełnienia braków, a także do przełamania nudy i rutyny, które są przekleństwem tzw. szkoleń korporacyjnych.


image

Joanna Opoka, To Do Media


Jestem polonistką, ale dwadzieścia lat temu związałam moje życie zawodowe z e-learningiem. Zaczynałam przygodę z e-edukacją w świecie akademickim, a z czasem poszerzałam swoje doświadczenia, angażując się w projekty oświatowe i biznesowe. Od prawie dziesięciu lat prowadzę z przyjaciółmi firmę To Do Media, gdzie tworzymy szkolenia e-learningowe i wdrażamy systemy do zarządzania procesem uczenia się (LMS).

Ucieczka przed przepaścią albo kolejna nudna prelekcja o AI

Ten opis powstał na dwa miesiące przed wystąpieniem. W czasach, gdy co tydzień otrzymujemy solidną dawkę nowości ze świata sztucznej inteligencji, nowych narzędzi i praktycznych zastosowań, możemy się spodziewać, że do czerwca AI: a) przejmie kontrolę nad światem, b) doprowadzi do zagłady ludzkości. A może po prostu wpisze się w nasze życie zawodowe i prywatne.

W tym krótkim wystąpieniu chcę pokazać Wam przykłady praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji w mojej pracy, które są możliwe dzięki nie całkiem oczywistym czy popularnym narzędziom. Już teraz korzystam sporo i chcę podzielić się z Wami niektórymi pomysłami oraz pokazać efekty w praktyce. I, uwaga, na szczęście nie będzie nic o ChatGTP.


image

Piotr Maczuga, Fundacja Digital Creators


Pisze, nagrywa, szkoli i występuje publicznie, przybliżając temat nowych technologii w edukacji dorosłych. Projektuje studia i inne przestrzenie multimedialne. Współzałożyciel Fundacji Digital Creators. Ambasador EPALE.

Nie pies, ni wydra - czyli hybryd(d)a. Opowieść o wprowadzaniu formy hybrydowej kształcenia na salony edukacyjne młodego Uniwersytetu

Podzielę się uwagami na temat wprowadzenia w mojej Uczelni nowej formuły zajęć ćwiczeniowych - hybrydy, rozumianej jako możliwość udziału studentów w ćwiczeniach w murach Uczelni bądź w formie zdalnej. Wyjaśnię, co to oznacza dla studentów, dla wykładowców oraz dla Uczelni. Zderzę model teoretyczny pomysłu z jego praktyczną implementacją i podzielę się pierwszymi refleksjami.


image

Mirosław Zientarski, Uniwersytet WSB Merito w Toruniu


Mirosław Zientarski | marzyciel-optymista, który przebranżowił się z 'pana od fikołków' (AWF Gdańsk) w pana doktora (Wydział Humanistyczny UMK), aktualnie eksplorujący humanistyczne aspekty nowoczesnych technologii w Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu.

Jak zmienić nudny wykład w inspirujące cyfrowe doświadczenie edukacyjne?

Co to znaczy "inspirujący wykład" online? Dlaczego tradycyjna formuła „gadającej głowy” już się nie sprawdza? Czego potrzebują studenci, aby uczyć się także na wykładach.

Pokażemy matrycę e-wykładu na Moodle, którą stworzyliśmy w Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych. Narzędzie to pomaga zmienić tradycyjny wykład w dynamiczne, interaktywne doświadczenia edukacyjne, odpowiadające na potrzeby współczesnego studenta.


image

Iwona Choncia, Akademia WSB


Instructional Designer portfolio składającym się z setek projektów e-learningowych dla edukacji i biznesu, dydaktyk e-learningu, nauczyciel, praktyk metod i technik uczenia się, autorka programów rozwoju kompetencji społecznych i uczenia się dla uczniów, studentów i nauczycieli. Od niemal dwóch dekad zawodowo poszukuje skutecznych sposobów łączenia nowych technologii, wirtualnej przestrzeni edukacyjnej i środowiska edukacyjnego. Kieruje Centrum Nowoczesnych Metod i Technologii Edukacyjnych Akademii WSB.


image

Joanna Grochala, Akademia WSB


Specjalistka ds. e-learningu w Akademii WSB, metodyk, andragog. Magister pedagogiki oraz filozofii o specjalności: coaching. Absolwentka studiów doktoranckich na pedagogice UJ. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie dydaktyczne, w tym kilkuletnie jako nauczyciel akademicki UJ. Pasjonatka innowacji w edukacji dorosłych i kreatywnego pisania.

"Czego wciąż mi brak?" czyli o projektowaniu i testowaniu UX w e-learningu

Chciałabym podzielić się doświadczeniem... a może zaprojektować doświadczenie? Czy tak się da? Opowiem o pracy zespołu projektowego UX, o realiach wdrożenia i o tym jak dorośli uczący się praktycy mogą przewrócić uporządkowany świat nauczyciela akademickiego.


image

Anna Bąkała, Accenture, Uniwersytet Łódzki


Pasjonatka tworzenia relacji i zaangażowania w uczeniu się, metodyk e-learningu.

Czego chcą się dowiedzieć klienci edukacyjni i biznesowi od Moodla

Podczas konferencji Adam przedstawi swoje doświadczenia z pracy nad dedykowanymi systemami raportowania i analityki – czego chcą się dowiedzieć klienci edukacyjni i biznesowi od Moodla, i jak im tą wiedzę dostarczamy.


image

Adam Pawełczak, N&N Group Solutions


Co-Founder & Chief Technology Officer w N&N Group Solutions Sp. z o.o.

Jest współzałożycielem firmy N&N Group Solutions dostarczającej kompleksowe usługi dla e-learningu: od organizacji infrastruktury dla platformy, wdrożenia, tworzenia rozszerzeń i integracji z innymi systemami, po produkcję kursów multimedialnych dla biznesu, uczelni i edukacji oraz szkolenia z instructional designu. Od 20 lat koordynuje tworzenie polskiej wersji językowej platformy Moodle. W latach 2003-2022 był odpowiedzialny za wdrożenie i rozwój tej platformy w największej grupie uczelni niepublicznych w kraju (Wyższe Szkoły Bankowe i Dolnośląska Szkoła Wyższa, obecnie Uniwersytet WSB Merito i Uniwersytet Dolnośląski DSW).

Transkrypcja jako proces i element projektowania dostępnych materiałów

Transkrypcja jest jednym z działań, przyczyniających się do zwiększenia dostępności materiałów oraz przełamywania barier w uczeniu się. Podzielę się z Wami doświadczeniem związanym z realizowanym w Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH projektem transkrypcji webinarów i filmów edukacyjnych. Przedstawię etapy procesu transkrypcji, narzędzia (płatne i bezpłatne) umożliwiające jego realizację, trudności związane z obróbką i korektą oraz dobre praktyki transkrypcji, jakie wypracowaliśmy w trakcie realizacji projektu. Przy okazji zwrócę Waszą uwagę na funkcje powszechnie znanych narzędzi, umożliwiających transkrypcję i przygotowanie cyfrowo dostępnych materiałów.

W podsumowaniu przejdziemy dodatkowo do krótkiej refleksji nt. uniwersalnego projektowania w edukacji (ang. Universal Design for Learning).


image

Marta Stąporek, Akademia Górniczo-Hutnicza


Jestem metodyczką Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH z 20-letnim doświadczeniem pracy w środowisku akademickim. W centrum moich zawodowych zainteresowań i działań znajdują się: technologia w procesach dydaktycznych, projektowanie i rozwijanie szkoleń/kursów online, otwartych i dostępnych cyfrowo zasobów edukacyjnych oraz webinarów. Lubię wspierać działania dydaktyków na rzecz rozwijania ich warsztatu dydaktycznego – łączyć ich potrzeby i pomysły z odpowiednimi metodami i narzędziami, najlepiej spełniającymi ich cele i oczekiwania dydaktyczne.

Quo vadis Moodle? - zbiór refleksji o tym jak włączyć Moodle w proces dydaktyczny

Trochę na fali obserwacji związanych z tym, że często nie dostrzegamy potencjału Moodle w procesie edukacji (co widoczne jest szczególnie po zakończeniu pandemii), tj. myślimy o platformie oraz tworzonych na niej kursach najczęściej jako o narzędziu asynchronicznym, coś jak repozytorium materiałów dydaktycznych różnej jakości vs miejsce do przesyłania zadań przez studentów. Jeśli kształcenie synchroniczne to pokoje webinarowe (w przypadku distance learning) lub sale wykładowe i ćwiczeniowe jeśli prowadzimy zajęcia w kontakcie. A ja chciałabym opowiedzieć jak tworzyć swoistą hybrydę (lub hydrę ewentualnie efemerydę), czyli jak włączać Moodle do zajęć stacjonarnych, a przy okazji jak zachęcić studentów, aby do kursów na Moodle systematycznie wracali.


image

Anna Grygoruk, Uniwersytet WSB Merito w Toruniu


Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, kulturoznawca, terapeuta, socjoterapeuta, specjalista ds. ZZL, trener i szkoleniowiec. Ekspert Sieci Edukacji Cyfrowej Kometa. Nagrodzona dyplomem Rektora AHE za osiągnięcia dydaktyczne w latach 2013, 2016, 2018. Finalistka konkursu TOP HR Manager w 2015 roku. Ekspert merytoryczny w projekcie SCALE UP, podczas tworzenia symulacji VR dla kierunku pedagogika. Od 2009 roku związana ze szkolnictwem wyższym, obecnie wykładowca Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu oraz administrator Moodle i metodyk e-learningu w Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania.

Jak zorganizować konferencję z kilkoma panelami równocześnie? Online i hybrydowo

W dzisiejszych czasach, kiedy wiele wydarzeń odbywa się online, organizacja konferencji online lub hybrydowej nie jest już tak trudna jak kiedyś, ale nadal wymaga starannego przygotowania i przede wszystkim odpowiednich narzędzi. Opowiem, jak przy pomocy ClickConference zorganizować konferencję online lub hybrydową, w ramach której będą mieć miejsce trzy panele równocześnie, dostępne będzie wirtualne lobby oraz system sprzedaży biletów.


image

Tomasz Bołcun, ClickMeeting


Od ponad 7 lat związany z branżą webinarów i wydarzeń online. Jako Brand Manager w ClickMeeting jest odpowiedzialny za komunikację marki oraz produktu na rynku polskim oraz zagranicznych. Jest często obecny w webinarach ClickMeeting jako współprowadzący, a także jako prezenter. Współtwórca wielu produkcji wideo zarówno promocyjnych, jak również produktowych i edukacyjnych, w których występuje w czasem jako Dr Webinar.

Gdzie w "mudlach" mieszka metodyka nauczania i dlaczego bez niej Sowie trudno się żyje?

Podzielę się tym, co z zakresu metodyki może pomóc kadrze akademickiej stworzyć lepsze kursy - w tym rubrics, struktury aktywności i zasobów oraz jak stosować konteksty i wykorzystać transfer uczenia się (perseverance; learning transfer), jaki feedback jest wartościowy, jak wykorzystać rozłożenie uczenia się w czasie (spacing) i stwarzać warunki do przywoływania informacji z pamięci (retrival practice), jak kierować uwagą (guiding attention) i tworzyć momenty potrzeby uczenia się (exposure; moments that matter).


image

Tomasz Jankowski, N&N Group Solutions


Co-Founder & Chief Learning Officer w N&N Group Solutions Sp. z o.o.

Ekspert z zakresu e-learningu, metodyki nauczania i uczenia się osób dorosłych, architekt środowisk uczenia się i rozwoju kompetencji w organizacjach, projektant szkoleń, trener, przedsiębiorca. Metodyk nauczania i certyfikowany projektant e-learning od 2004 roku, posiadający ponad 20 lat doświadczeń trenerskich. Z wykształcenia informatyk, ekonomista, absolwent studiów MBA. Projektant ponad 60 tys. interakcji w szkoleniach e-learning, z których skorzystało kilkadziesiąt tysięcy uczestników. Upowszechnia i stosuje w praktyce wnioski z badań naukowych oraz dobre praktyki w zakresie nauczania i uczenia się. Zajmuje się szkoleniami i efektywnym rozwojem kompetencji pracowników. Projektuje i wdraża e-learning oraz blended learning dla biznesu i na uczelniach wyższych. Współtwórca metodyki transferu kompetencji.

Multimedialne i interaktywne materiały w kształceniu zawodów dla branży medycznej - to już się dzieje!

W jaki sposób projektujemy teraz interaktywne zasoby kształcąc w branży medycznej? Czy są one standardem, kiedy tak się stanie? Co decyduje o ich wdrożeniu i jak przyspieszyć ten proces? Które typy multimediów są koniecznością już dziś w edukacji medycznej, a które muszą nieco poczekać na bardziej doświadczonych dostawców wiedzy? Na te pytania odpowie Zespół realizujący projekt unijny E-materiały z doświadczeniem w roli autora merytoryki, metodyka, koordynatora zespołu branżowego z osobowościami na co dzień pracującymi w kształceniu akademickim ze świata nauk o zdrowiu oraz nauk farmaceutycznych. Pokażemy przykłady przygotowanych mediów, scenariusze i metodykę, jaka została wypracowana. Musisz być na naszej prezentacji, zapraszamy!

(Autorzy streszczenia, Zespół realizujący projekt unijny E-materiały: Anna Smelkowska, Sabina Siwiec, Barbara Purandare, Katarzyna Zaorska, Marta Jokiel, Przemysław Keczmer, Agnieszka Karbownik, Karolina Szczeszek, Maurycy Jankowski, Krzysztof Sienicki, Magdalena Roszak)


image

Anna Smelkowska, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu


Wykładowca akademicki na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Prowadzi zajęcia w jednostkach szpitalnych oraz w Centrum Symulacji Medycznej (symulacja wysokiej wierności i przy udziale symulowanych pacjentów) w oparciu o autorskie scenariusze. Egzaminator części praktycznej egzaminu dyplomowego metodą OSCE dla kierunku Pielęgniarstwo.

Od 2021 r. zaangażowana w unijny projekt E-materiały dla branży: opieki zdrowotnej, pomocy społecznej, ochrony bezpieczeństwa osób i mienia, gdzie pełni funkcję koordynatora zespołu ds. zawodu technik farmaceutyczny i opiekun medyczny. Projektuje i tworzy multimedialne i interaktywne e-materiały (np. gry edukacyjne, filmy, symulatory, wirtualne wycieczki), które staną się elementem innowacyjnego kształcenia policealnego na zintegrowanej platformie edukacyjnej Ministerstwa Edukacji i Nauki.


image

Magdalena Roszak, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu


Prezes Zarządu Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego, Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, laureatka zespołowej nagrody Ministra Zdrowia 2019 za znaczące osiągnięcia w zakresie działalności dydaktycznej z tytułu aktywności nad innowacyjnym i nowatorskim kształceniem studentów. Członek Zespołu ekspertów Ministra Edukacji Narodowej 2020 do porównania wymaganych efektów uczenia się dla kwalifikacji: Projektowanie procesów dydaktycznych w kształceniu zdalnym oraz Wykorzystanie narzędzi on-line w kształceniu zdalnym z charakterystykami poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji. Kierownik Katedry Informatyki i Statystyki Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Prowadzi badania interdyscyplinarne - połączenie nauk medycznych w zakresie nauk podstawowych i badań klinicznych z zastosowaniem informatyki i matematyki. Efektem jest e-learning w zakresie patofizjologii i pierwsze w Polsce wieloletnie badania nad przydatnością e-learningu akademickiego ze specjalizacją w kształceniu medycznym.

ReadSpeaker dla Moodle

Zwiększenie dostępności treści na platformie Moodle dla wszystkich uczniów.


image

Łukasz Strenk, ReadSpeaker


Doświadczony specjalista IT z ponad 12-letnim stażem w kreowaniu rozwiązań opartych na technologii konwersji tekstu na mowę (TTS). Specjalizuje się w produktach zwiększających dostępność oraz w narzędziach edukacyjnych.

Dylematy edukatora

Postęp technologiczny od zawsze pociągał za sobą dyskusje o sposobie nauczania. Jeszcze nie tak dawno aktualne było pytanie czy pozwolić uczniom na używanie kalkulatorów. W jaki sposób rozwój technologii wpłynął na sposób uczenia się obecnego młodego pokolenia oraz na sposoby uniknięcia konieczności nauki? Krótka opowieść o różnicach pomiędzy pokoleniami cyfrowych imigrantów i cyfrowych tubylców oraz o postrzeganiu przez młodych własności intelektualnej i uczciwości akademickiej.


image

Anna Słowińska, Plagiat.pl


Specjalistka w obszarze systemów IT dedykowanych weryfikacji oryginalności treści. Związana z firmą Plagiat.pl Sp. z o.o. od 2012 r., obecnie pełni funkcję managera produktu, aktywnie tworząc rozwiązania dopasowane do wciąż zmieniających się potrzeb klientów oraz wymagań rynkowych. Odpowiedzialna za budowę, rozwój oraz utrzymanie kluczowych produktów antyplagiatowych w Polsce oraz Europie środkowo wschodniej. Zajmuje się szeroko rozumianą tematyką zarządzania procesem ochrony oryginalności tekstów zarówno w wymiarze technologicznym jak również organizacyjnym. Współpracowała z Zespołem Audytorów przy realizacji audytu procedur antyplagiatowych przez Fundację im. Augustina-Jeana Fresnela oraz Fundację Henriego Bergsona.

Hrabalu Ty mój

Z twórczością Bohumila Hrabala spotkałem się już jako młody chłopiec, który z zapartym tchem oglądał czarno-białe filmy w reżyserii Jirzego Menzla: "Pociągi pod specjalnym nadzorem", "Postrzyżyny". Zachwyciłem się ukazanym w nich nie istniejącym już niestety światem małych miasteczek i historii ludzi w nich żyjących. A potem była już cała spuścizna twórczości tego genialnego Czecha.

Spektakl "Hrabalu Ty mój" to mój osobisty hołd złożony temu pisarzowi.

Hrabal jako dziecko, Hrabal jako młodzieniec, Hrabal jako starzec.

Główną ideą spektaklu są słowa pisarza, w których precyzuje swoją filozofię życiową: "Najważniejsze w życiu to wyrobić w sobie zachwyt nad widzialnym światem. Nad przyrodą, naturą nad ludzkimi losami...".

Będzie to opowieść o życiu Hrabala, okraszona dużą dawką humoru. Bo kto jak kto, ale Hrabal często śmiał się z samego siebie i innych ludzi.

Zapraszam Państwa na podróż do małego miasteczka...

Wojtek Kowalski


image

Wojtek Kowalski, Teatr Wojtka Kowalskiego